[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی مرکز تحقیقات ::
شرح خدمات مرکز::
آیین نامه ها و مقررات::
ساختار سازمانی::
اخبار و رویدادها::
گروه تحقیقاتی::
پروژه های تحقیقاتی::
تجهیزات آزمایشگاهی::
مطالب مفید و سودمند::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما::
::
واژه نامه قیر و آسفالت

برای مشاهده واژه نامه تخصصی قیر و آسفالت لطفا" کلیک کنید.

..
نشریه شماره 234

آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران


بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
اطلاعات تماس
AWT IMAGE
آدرس :
تهران - نارمک - دانشگاه علم و صنعت ایران
 مرکز تحقیقات قیر و مخلوط های آسفالتی
تلفن : 73913100 - 77240281
نمابر : 77240089
پست الکترونیکی : ABRC@iust.ac.ir
..
کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در عمران، معماری، مدیریت شهری و محیط زیست
..
:: بایگانی بخش تراکم لایه های آسفالت ضخیم: ::
دسته بندی موضوعی مطالب | جستجوی پیشرفته | تعداد کل مطالب: 1 | تعداد کل بازدید های مطالب: 45,565 |
نمایش مطالب منتشر شده از تاریخ   تا تاریخ
img_yw_news
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ -

ارائه راهکارهای اجرایی جهت تراکم لایه های آسفالت ضخیم

روسازی راهها به عنوان بخشی از سازه راه نقش بسیار مهمی در عملکرد و تأمین سطح هموار و ایمن دارد. بنابراین ساخت روسازیهای با قابلیت باربری و عمر بالا و کیفیت مناسب و نیز نگهداری آنها در شرایط عملکردی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد و عمر اینگونه روسازیها برای رفع کاستی‌ها و نواقص احتمالی و ارتقاء دانش مهندسی روسازی می‌تواند گام مؤثری در افزایش دوام و کیفیت روسازیها و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه ساخت و نگهداری روسازی شود. مشخصات هندسی لایه‌های روسازی و مشخصات مکانیکی مصالح مهمترین مشخصه‌های روسازی هستند که در رفتار سازه‌ای و عملکردی روسازی نقش دارند. روسازیهای آسفالتی با انواع مختلفی از مخلوطهای آسفالتی و با ضخامتهای مختلف در کشورهای پیشرفته اجرا می‌گردد، ولی متأسفانه در کشور ما بدلیل فقدان تحقیقات فراگیر، نه تنها تنوع خاصی در نوع مخلوط‌های آسفالتی مورد نظر دیده نمی‌شود (تقریباً تمامی مخلوطهای آسفالتی از نوع بتن آسفالتی است) بلکه همه روسازیهای آسفالتی نیز از نوع روسازیهای متداول شامل لایه‌های اساس، زیراساس و لایه آسفالتی است. مروری بر طراحی‌ها و نقشه‌های اجرایی نشان می‌دهد، هم اکنون در کشور روسازیهای آسفالتی در سه لایه ( دو لایه بیندر و یک لایه توپکا)، در ضخامت‌های 4 الی 7 سانتی‌متر (چهار تا پنج سانتیمتر لایه توپکا و پنج تا هفت سانتیمتر لایه بیندر) اجرا می‌شود. در این پروژه هدف کاهش تعداد لایه‌ها با افزایش ضخامت لایه‌ها و به عبارت دیگر اجرای لایه‌های آسفالتی در ضخامت بالاتر (لایه آسفالتی ضخیم) است که منجربه کاهش تعداد دفعات اجرای لایه‌های روسازی می‌گردد. این کاهش می‌تواند به نوعی باعث کاهش مشکلات اجرایی، کاهش هزینه اجرا و نیز کاهش برخی از خرابی‌های زودرس روسازی‌ها گردد. با توجه به مطالب فوق در این پروژه سعی براین است با مطالعه منابع و تجربه سایر کشورها و بررسی مزایا و مشکلات روسازیهای با لایه‌های ضخیم و برمبنای امکانات و دانش موجود در سطح کشور نسبت به ارایه راهکارهای مناسب برای طرح و اجرای اینگونه روسازیها در کشور، موارد لازم ارایه شود.

ABRC
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 939 queries by yektaweb 3501